مدل مو لیر

همانطور که می دانید مدل موی لیر یا همان مدل موی خرد، یکی از محبوب ترین انواع مدل مو است که هر قسمت از آن به اندازه های متفاوتی کوتاه می شود و این امر باعث می شود که شما موهایی به صورت لایه ای داشته باشید. اگر شما هم قصد کوتاهی مو مدل لیر […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همانطور که می دانید مدل موی لیر یا همان مدل موی خرد، یکی از محبوب ترین انواع مدل مو است که هر قسمت از آن به اندازه های متفاوتی کوتاه می شود و این امر باعث می شود که شما موهایی به صورت لایه ای داشته باشید. اگر شما هم قصد کوتاهی مو مدل لیر را دارید، پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده جدیدترین مدل کوتاهی مو لیر بلند و کوتاه، در ادامه با ما همراه باشید.

مدل مو لیر
مدل مو لیر

مدل مو لیر

لیر مو چیست؟ همانطور که گفته شد، مدل مو لیر به انگلیسی Layered Hairstyles، که به آن مدل لایه ای نیز گفته می شود، یکی از پرطرفدارترین انواع مدل مو زنانه است که در این مدل موها به صورت لایه ای کوتاه می شوند به طوری که هر قسمت اندازه های متفاوتی دارد. در این روش لایه‌ های بالایی موها کوتاه تر از لایه های زیرین قیچی می شود و جلوه زیبایی به موهای شما می بخشد.

در مدل کوتاهی لیر، شما می توانید با رنگ موهای زیبا و شیک، مانند رنگ دودی، لایت مو، رنگ یخی، شرابی و… جذابیت موهای خود را چند برابر کنید و بدرخشید. در ادامه این مطلب با انواع مدل موی لیر آشنا خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: اگر به مهارت کوتاهی مو و کسب درآمد از این طریق علاقه‌ مند هستید، پیشنهاد می کنیم جهت یادگیری صفر تا صد کوتاهی انواع مدل موی کوتاه  و بلند، در دوره آموزش کوتاهی مو زنانه  شرکت کنید. این دوره با کامل‌ ترین سرفصل‌ ها و مربیان برجسته برگزار می‌ شود و شما در پایان دوره می توانید مدرک بین المللی دریافت کنید.

انواع مدل موی لیر
انواع مدل موی لیر

انواع مدل موی لیر

یکی از مهم نکاتی که باید در انتخاب انواع کوتاهی موی لیر در نظر داشته باشید، انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت و سن فرد و جنس مو می باشد. اگر موهای صاف و کمی حالت دار دارید و یا پیشانی بلند و یا صورت گرد دارید، این نوع کوتاهی مدل لیر می تواند برای شما گزینه بسیار مناسبی باشد.

یکی از مزایای مدل مو زنانه لیر کوتاه این است که برای انواع تایپ صورت مناسب بوده و تنوع بالایی دارد؛ چرا که در کوتاهی لیر بلند، قد موها به صورت یکدست کوتاه نمی شود، بلکه موها به صورت لایه ای و طبقه‌ بندی‌ شده از بلند به کوتاه قیچی شده و حالت نامنظم و زیبایی در موها ایجاد می‌ شود.

به طور مثال کوتاهی مو مدل لیر فارا، یکی از انواع مدل هایی است که به صورت لایه ای کوتاه می شود و جلوه ای بی نظیر به موهای شما می بخشد. علاوه بر موهای بلند، شما می توانید برای موهای کوتاه نیز از این روش استفاده کنید و استایل خود را جذاب تر کنید.

برای مثال در مدل کوتاهی مو لیر کوتاه پیکسی، از این روش برای حالت‌ دادن به موها استفاده می‌ شود. این مدل موی لایه ای برای تمام رده های سنی و سلیقه های مختلف و همچنین انواع حالت‌ های مو مانند موی فر، صاف، پرپشت، کم‌ پشت و… مناسب بوده و می توانید تغییر بسیاری در استایل شما ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده جدیدترین و جذاب ترین انواع مدل های موی پسرانه و مردانه، مقاله مدل مو پسرانه خوشتیپ را بررسی کنید.

فرق مدل مو لیر و فارا

قبل از اینکه به مشاهده انواع عکس مدل مو لیر کوتاه (عکس مو لیر کوتاه) و بلند بپردازیم قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فرق مدل مو لیر و فارا چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که در مدل موی فارار، قد موها بلندتر است در حالی که مدل مو لیر، برای موهای خیلی بلند مناسب نیست.

پیشنهاد ویژه: یادگیری انواع مدل بافت مو را در بهترین آموزشگاه آرایشگری ایران تجربه کنید. اگر به دنبال یادگیری صفر تا صد مهارت بافت مو در انواع مدل های مختلف هستید، پیشنهاد می کنیم از دوره آموزش بافت مو دیدن کنید.

در مدل موهای لیر (لیر مو)، تعداد لایه های مو بیشتر بوده و موها در همه قسمت های سر خرد می شوند و به صورت لایه ای روی هم قرار می گیرند در حالی که در در مدل موی فارا، تعداد لایه‌ ها کمتر بوده و موها فقط در کناره‌ های سر خرد می‌ شوند.

در مدل مو لیر فارا، لایه‌ های مو فقط یک سوم پایینی قد موها را تشکیل می‌ دهند در حالی که در مدل لیر، نصف یا بیش از نصف قد موها خرد می‌ شوند.

حال با این توضیحات به راحتی می توانید انتخاب کنید که کدام مدل مو برای شما مناسب تر است.

تفاوت مدل مو لیر و پر

تفاوت مدل مو لیر و پر چیست؟ همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، در کوتاهی مو لیر بلند (مو کوتاهی لیر)، موها به صورت لایه ای خرد شده و اندازه یکسانی نداند. مدل موی پر نیز یکی از انواع مدل هایی است که برای انواع تایپ مو از جمله کوتاه، بلند، صاف یا مجعد مناسب بوده و به صورت لایه ای خرد می شود. در واقع مدل کوتاهی مو زنانه لیر و پر، تقریبا مشابه هم هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند. به طور کلی، زمانی که برش های مدل مو لیر یا لایه ای با بافت ریز انجام شود، می توان آن را پر در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه: اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید و دنبال جدیدترین و به روزترین مطالب در زمینه پوست، مو و زیبایی هستید، حتما جدیدترین مقالات پوستی را بررسی کنید.

کوتاهی مو مدل لیر در خانه
کوتاهی مو مدل لیر در خانه

کوتاهی مو مدل لیر در خانه

اگر قصد دارید به جای صرف هزینه های گران قیمت در سالن های زیبایی، خودتان در منزل به موهای خود تنوع ببخشید، پیشنهاد می کنیم مدل مو دخترانه لیر را امتحان کنید. کوتاهی مو مدل لیر کوتاه در خانه بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد.

در اولین مرحله از مدل مو لیر جدید آموزشی، برای کوتاهی مو مدل لیر در خانه، ابتدا باید موهای خود را برای لایه بندی آماده کنید. بهتر است این کار را با موهای تمیز و مرطوب شروع کنید، زیرا کار با موهای خیس ممکن کمی دشوار تر باشد. برای لیر زدن مو بلند، از یک شانه دندانه‌ دار برای شانه کردن تمام گره‌ های موهای استفاده کنید تا لایه‌ هایی که ایجاد می‌ کنید مرتب و منظم باشند.

در مرحله بعد مدل مو لیر بلند دخترانه، موهای خود را از بالای سر به صورت دم اسبی جمع کنید و نگه دارید. برای این کار می توانید خم شوید و سرتان را به صورت وارونه بگیرید، سپس موها را به سمت جلو شانه کرده و از دست خود برای جمع کردن موها در بالای سرتان استفاده کنید.

در ادامه زدن مو مدل لیر در خانه (لیر در مو)، کش مو را به سمت پایین دم اسبی حرکت دهید. حال از یک دست خود برای نگه داشتن دم اسبی کمک بگیرید و با دست دیگر خود کش را به سمت پایین بلغزانید تا جایی که چند اینچ از انتهای دم اسبی فاصله داشته باشد.

در صورتی که می خواهید در مدل مو لیر بلند زنانه لایه بندی ظریفی داشته باشید، کش را به سمت پایین بکشید تا فقط یک اینچ یا بیشتر از مو در دم اسبی باقی بماند. برای لایه های شدیدتر، می توانید چند اینچ مو را در دم اسبی بگذارید. برای جلوگیری از تبدیل شدن به کفال، توصیه می شود کش را به قدری بلغزانید تا چند تکه مو از پشت گردنتان بیرون بیاید.

در ادامه کوتاهی مدل مو لیر نی نی سایت، انتهای دم اسبی را قیچی کنید. حال موهای خود را روی کش نگه داشته تا از شل شدن آن جلوگیری کنید. توسط یک قیچی تیز، موهای خود را در بالای کش کوتاه کرده، سپس موها را تکان دهید.

اگر موهای ضخیمی دارید، ممکن است مجبور شوید دم اسبی را در بیش از یک قسمت کوتاه کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که هر بخش را به همان طول، درست بالای کش برش داده اید. دقت کنید که کج بریده نشوند و اجازه ندهید قیچی لیز بخورد. برای لایه های یکنواخت به طور مستقیم قیچی کنید.

در مرحله آخر کوتاهی مو مدل لیر بلند تیز (لیر مو بلند)، لایه های مو را بررسی کنید. این روش باعث ایجاد چند لایه قاب چهره در جلو و لایه های بلندتر در پشت می شود. در صورتی که تمایل دارید طول لایه های خود را تنظیم کنید، از یک قیچی استفاده کنید تا تک تک دسته های مو را با دقت قیچی کنید.

در این مرحله باید با احتیاط پیش بروید تا از هر گونه اشتباه یا کوتاه کردن بیش از حد مو جلوگیری شود. حال برای سشوار مو لیر، می توانید موهای خود را به طور دلخواه سشوار بکشید و حالت دهید.

مدل مو لیر کوتاه جدید
مدل مو لیر کوتاه جدید

مدل مو لیر کوتاه جدید

در تصویر بالا می توانید نمونه ای از مدل مو لیر خورد کوتاه که اصطلاحا به آن مدل مو شرت لیر نیز گفته می شود را مشاهده کنید. در این مدل موها به صورت لایه ای و طبقه بندی شده کوتاه شده و اندازه یکسانی ندارند و برای انواع تایپ مو مناسب می باشد.

مدل موی لیر بلند
مدل موی لیر بلند

مدل موی لیر بلند

مدل مو لیر متوسط
مدل مو لیر متوسط

در تصویر بالا می توانید نمونه ای از جدیدترین مدل مو لیر متوسط را مشاهده کنید. با این مدل مو می تواند ظاهری جذاب و خاص به شما ببخشد و برای انواع مهمانی مناسب است.

مدل مو لیر کلوش کوتاه
مدل مو لیر کلوش کوتاه

مدل مو لیر کلوش کوتاه

مدل مو لیر خورد
مدل مو لیر خورد

مدل مو لیر خورد

مدل مو باب لیر
مدل مو باب لیر

مدل مو باب لیر

مدل مو لیر کوپ
مدل مو لیر کوپ

مدل مو لیر کوپ

مدل مو لیر کوپ یا همان کوپ مو مدل لیر یکی دیگر از انواع مدل های موی لیر است که به صورت کوپ و لایه ای کوتاه می شود. این مدل زیبا بیشتر برای موهای بلند مناسب بوده و می تواند استایل شما را جذاب تر جلوه دهد.

مدل مو لیر جدید
مدل مو لیر جدید

مدل مو لیر جدید

مدل مو لیر پروانه ای
مدل مو لیر پروانه ای

مدل مو لیر پروانه ای

مدل مو لیر کره ای
مدل مو لیر کره ای

مدل مو لیر کره ای

مدل مو لیر با چتری کوتاه
مدل مو لیر با چتری کوتاه

مدل مو لیر با چتری کوتاه

یکی از مدل های محبوب چتری، مدل مو لیر چتری (مدل مو چتری لیر کوتاه) است که به روش لیر خرد می شود. در این روش جلوی موها به صورت چتری لایه ای خرد شده و حالتی مشابه چتری پرده ای به موها می دهد.

مدل مو لیر برای صورت کشیده
مدل مو لیر برای صورت کشیده

مدل مو لیر برای صورت کشیده

مدل مو لیر برای صورت گرد
مدل مو لیر برای صورت گرد

مدل مو لیر برای صورت گرد

مدل لیر جلوی مو
مدل لیر جلوی مو

مدل لیر جلوی مو

اگر می خواهید تغییر نامحسوسی در جلوی موهای خود ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم مدل موی لیر جلوی مو (جلوی مو لیر) را امتحان کنید. همانطور که در عکس کوتاهی جلوی مو مدل لیر مشاهده می کنید، این مدل کوتاهی، می تواند تغییرات چشم گیری در ظاهر شما ایجاد کند.

مدل مو لیر خیلی کوتاه
مدل مو لیر خیلی کوتاه

مدل مو لیر خیلی کوتاه

مدل مو لیر دخترانه
مدل مو لیر دخترانه

مدل مو لیر دخترانه

در تصویر بالا می توانید نمونه ای از مدل مو لیر کوتاه دخترانه (کوتاهی مو لیر دخترانه) را مشاهده کنید. این مدل می تواند برای تمامی دختران در رده های سنی مختلف مناسب باشد و استایل جذابی به موهای شما ببخشد.

مدل مو لیر زنانه
مدل مو لیر زنانه

مدل مو لیر زنانه

همانطور که در عکس مدل مو لیر زنانه مشاهده می کنید، کوتاهی مو زنانه لیر می تواند چهره شما را جوان تر و جذاب تر کند. اگر به دنبال مدل مویی هستید که بتواند سن شما را کمتر از سن واقعیتان نشان دهد، این مدل مو نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

مدل مو شگی لیر
مدل مو شگی لیر

مدل مو شگی لیر

مدل مو لیر صاف
مدل مو لیر صاف

مدل مو لیر صاف

مدل مو لیر فر
مدل مو لیر فر

مدل مو لیر فر

رنگ مو لیر کوتاه
رنگ مو لیر کوتاه

رنگ مو لیر کوتاه

مدل مو لیر فارا
مدل مو لیر فارا

مدل مو لیر فارا

مدل مو لیر گرد
مدل مو لیر گرد

مدل مو لیر گرد

مدل مو لیر هالیوودی
مدل مو لیر هالیوودی

مدل مو لیر هالیوودی

انواع مدل مو مصری لیر و مدل مو لیر هالیوودی، از جمله پرطرفدارترین مدل های مو می باشند که می تواند برای انواع مهمانی و مراسم ها از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، کوتاهی مو مدل لیر زنانه یکی از محبوب ترین انواع مدل مو است که به روش های متنوعی از جمله لیر مو فر، مدل مو لیر بلند، مدل کوتاهی لیر کوتاه، مدل مو جلو لیر، مدل مو لیر متوسط و… انجام می شود و در هر حالت می تواند استایل شما را جذاب تر کند. اگر می خواهید جدیدترین مدل موی لیر را مشاهده کنید، این مقاله ار از دست ندهید.

سوالات متداول
مدل مو لیر چیست؟

مدل مو لیر یا خرد، یکی از پرطرفدارترین انواع مدل های مو است که در این مدل موها به صورت لایه ای کوتاه می شوند به طوری که هر قسمت اندازه های متفاوتی دارد. این مدل مو برای انواع مو از جمله صاف، فر، مجعد و… مناسب است و می تواند استایل شما را جذاب تر کند.

انواع مدل مو لیر چیست؟

انواع مدل مو لیر شامل مدل هایی از جمله مدل مو لیر کوتاه، مدل مو لیر بلند، مدل مو لیر فر، مدل مو لیر صاف، مدل مو لیر پروانه ای، مدل مو لیر مصری، جلو مو لیر و… می شود که در این مقاله می توانید تصاویر آن ها را مشاهده کنید.

فرق مدل مو لیر و فارا چیست؟

در مدل موهای لیر، تعداد لایه های مو بیشتر بوده و موها در همه قسمت های سر خرد می شوند و به صورت لایه ای روی هم قرار می گیرند در حالی که در در مدل موی فارا، تعداد لایه‌ ها کمتر بوده و موها فقط در کناره‌ های سر خرد می‌ شوند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های این دو مدل مو، مطالب مقاله را مطالعه کنید.