کدام شاخه حسابداری بهتر است

کدام شاخه حسابداری بهتر است، در این مقاله به برسی شاخه های مختلف رشته حسابداری، و سئوالات متعدد هنرجویان رشته حسابداری مانند، شغل های رشته حسابداری، انواع حسابداری، آیا رشته حسابداری سخت است، درآمد رشته حسابداری، بازار کار مدیریت مالی بهتره یا حسابداری و غیره را بررسی می کنیم.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود این است که کدام شاخه حسابداری بهتر است؟ همانطور که می دانید امروزه حسابداری یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شاخه ها در سراسر جهان است که از بازار کار پررونقی برخوردار می باشد. با توحه به گرایش های مختلف حسابداری شاید شما هم با این چالش روبرو باشید که کدام یک از شاخه های خسابداری دارای بازار کار و آینده شغلی بهتری می باشد. اگر شما هم می خواهید با پردرآمدترین گرایش حسابداری آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

پیشنهاد ویژه: آموزش حسابداری را در بهترین و معتبرترین آموزشگاه حسابداری ایران تجربه کنید. آموزشگاه آریا تهران بعنوان بهترین آموزشگاه حسابداری در ایران شناخته شده است که با بهره گیری از اساتید مجرب و حرفه ای، اقدام به برگزاری کامل ترین و تخصصی ترین دوره حسابداری ویژه بازار کار همراه با ارائه مدرک بین المللی کرده است.

کدام شاخه حسابداری بهتر است

حسابداری چیست

همانطور که می دانید حسابداری علمی است که نمی توان برای آن تعریف دقیق و مشخصی بیان کرد چرا که این واژه دارای مفاهیم مختلفی می باشد و به همین خاطر تعاریف بسیاری برای آن وجود دارد. از گذشته های دور تا به امروز بسیاری از فعالیت های اقتصادی به علم حسابداری وابسته بوده به گونه ای که امروزه همه مشاغل از جمله شرکت‌ ها، سازمان‌ ها و کسب و کارها به آن نیاز دارند.

پیشنهاد ویژه: اگر نمی دانید رشته حسابداری چیست و یا در ارتباط با تحقیق درباره رشته حسابداری و بازار کار آن نیاز به کمک دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله رشته حسابداری را مطالعه کنید.

با توجه به تعاریف ارائه شده، حسابداری یک نوع زبان تجارت محسوب می شود که توسط آن می توان کلیه تراکنش‌ های مالی را مورد بررسی قرار داد و به وسیله آن از شرایط اقتصادی سازمان، شرکت یا کسب و کار اطلاعات کامل و دقیق را بدست آورد.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش رایانه کار حسابداری مالی در آموزشگاه حسابداری آریا تهران با هدف آشنایی شما علاقه مندان به رایانه کار حسابدار مالی به گروه های شغلی امور مالی و بازرگانی برگزار می شود.

مدل مدرن حسابداری از سال ۱۴۹۴ میلادی شروع شده و توسط فردی به نام پاچیولی به جهان معرفی شد به گونه ای که در عصر حاضر نیز از اصول و قواعد ارائه شده توسط وی در حسابداری به کار گرفته می‌ شود.

حسابدار کیست

به طور کلی حسابدار را می توان بعنوان یکی از مهره های اصلی هر نوع سازمان و کسب و کاری به شمار آورد جدا از اینکه فعالیت اصلی آن سازمان یا کسب و کار چیست. درواقع مهم ترین وظایف حسابدارها، بررسی و تهیه لیست کاملی از سوابق مالی سازمان های مختلف محسوب می شود. 

همه اطلاعات مالی مربوط به یک سازمان یا کسب و کار، توسط حسابدار و با استفاده از نرم افزار های حسابداری جمع آوری می‌ شود. حسابداری مسئول کلیه تراکنش‌ های مالی مربوط به مشتریان، طلبکاران، کارمندان، مدیران، سرمایه گذاران و سایر اجزای شرکت‌ ها می باشد. این افراد کلیه اطلاعات مالی را ثبت کرده، از آن‌ ها گزارش تهیه می‌ کنند و این گزارشات را به شکل مرتب ارائه می‌ کنند.

پیشنهاد ویژه: دوره حسابداری تکمیلی یکی از دوره های حسابداری فنی و حرفه ای می باشد که در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای نیز بسیار کاربرد دارد جهت ثبت نام در دوره کاربردی حسابداری تکمیلی بر روی لینک کلیک کنید.

کدام شاخه حسابداری بهتر است

بهترین گرایش ارشد حسابداری چیست یا کدام شاخه حسابداری بهتر است؟ سوالی که مطمئنا برای بسیاری از افرادی که علاقه مند به رشته حسابداری می باشند مطرح می شود.

مطمئنا شما با شنیدن نام شاخه های مختلف حسابداری مانند حسابداری تکمیلی، حسابداری مالیاتی، حسابداری عمومی و مقدماتی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری صنعتی، حسابداری فروش و غیره این سوال برای شما مطرح می شود که برای ورود به بازار کار و برای کسب درآمد هر چه بهتر از رشته حسابداری بهتر است که شما به کدام شاخه از رشته حسابداری مراجعه نمایید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و پردرآمدترین زیر شاخه های رشته حسابداری فنی حرفه ای را با هم بررسی کنیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید لیست کاملی از پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای را داشته باشید، مقاله رشته های فنی حرفه ای می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

حسابرسی

حسابرسی درواقع به فرایندی دو مرحله گفته می شود که طی آن صحت اطلاعات درج شده در حساب‌ های مالی شرکت‌ ها و سازمان‌ ها مورد بررسی قرار می گیرد که این کار توسط حسابداران مختلفی انجام می پذیرد. 

معمولا مرحله اول در حسابرسی توسط حسابداران ماهر و متخصص یک سازمان یا شرکت انجام می شود و سپس مرحله دوم توسط حسابداران مجرب خارج از سازمان یا شرکت انجام می پذیرد. در حقیقت حسابداران در مرحله دوم، نباید هیچ رابطه استخدامی و کاری با سازمان یا شرکت داشته باشند.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حسابرسی، مقاله حسابرسی چیست را مطالعه نمایید.

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی یکی از بهترین گرایش های رشته حسابداری است که افراد پس از فارغ التحصیلی در این رشته، قادر به ثبت، طبقه‌ بندی و بودجه‌ بندی برنامه‌ های دولتی می باشند. حسابداران دولتی می توانند با کسب مهارت و دانش در این حوزه، در بسیاری از سازمان ها و ادارات دولتی مشغول به کار شوند.

حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی یکی از محبوب ترین گرایش های رشته حسابداری محسوب می شود که افراد پس از اتمام تحصیل در این رشته می توانند در صنایع و شرکت های صنعتی استخدام شده و مشغول به کار شوند. یکی از مهم ترین وظایف حسابداران صنعتی، قیمت‌ گذاری محصولات و کالاهای تولید شده در صنعت مربوطه است. این افراد می بایست با بهره گیری از مهارت خود قیمت تمام شده محصولات را محاسبه و مشخص نمایند.

حسابداری مدیریتی

یکی از جدیدترین گرایش های حسابداری، گرایش حسابداری مدیریت می باشد که این افراد می توانند در تصمیم‌ گیری و اجرای تصمیمات در آینده سازمان یا شرکت ها، تاثیرا بسزایی داشته باشند. در واقع این نوع حسابداری پشتیبانی کننده تصمیمات آینده سازمان بوده و موضوعی محرمانه محسوب می شود.

حسابداری مالی

حسابداری مالی یکی دیگر از گرایش های حسابداری است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این گرایش مربوط به ارائه ترازنامه‌ ها به معنای ارائه گزارش‌ های سود و زیان مربوط به تمام فعالیت‌ های مالی و اقتصادی یک سازمان می‌ شود. حسابداران مالی می توانند در شرکت‌ ها و سازمان‌ های مختلف اعم از دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. 

پیشنهاد ویژه: اگر شما نیز به دنبال سوالات مصاحبه حسابداری برای استخدام در بهترین شرکت ها و سازمان ها هستید، می توانید همین حالا به صفحه سوالات مصاحبه حسابداری مراجعه کنید.

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی یکی دیگر از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین گرایش های رشته حسابداری است که به شما امکان می دهد تا بتوانید پس از فارغ التحصیلی، در زمینه محاسبه میزان مالیات بر درآمد در سازمان‌ ها یا شرکت‌ ها فعالیت کنید.

حسابداران مالیاتی می‌ توانند پس از اتمام تحصیل در بسیاری از سازمان‌ ها و ادارات مالیاتی استخدام و فعالیت خود را آغاز کنند.

حسابداری بازرگانی

افرادی که در زمینه حسابداری بازرگانی تحصیل می کنند، می توانند در زمینه هایی از جمله بورس، معاملات داخلی، گمرک، مکاتبات اداری، ثبت و بایگانی، تنظیم اسناد مالی، کار با ماشین‌های اداری و… مهارت های کافی کسب کنند. این افراد پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانند در شرکت‌ های فعال در زمینه بازرگانی فعالیت کنند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید درباره انواع سیستم حسابداری اطلاعات کاملی کسب کنید، حتما مقاله انواع سیستم حسابداری را مطالعه کنید. 

حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی از دیگر بهترین گرایش های حسابداری محسوب می شود که دارای سه شاخه اصلی شناسایی، ارزیابی و گزارش‌ گیری می باشد. این گرایش یکی از شیوه‌ های نوین حسابداری به شمار می رود که در کلیه سازمان‌ ها و شرکت‌ ها به کار گرفته می شود. مدیران سازمان‌ ها با استفاده از اصول این گرایش می توانند برای آینده سازمان تصمیمات آگاهانه‌ تری اتخاذ کنند.

پیشنهاد ویژه: اگر اطلاعاتی در خصوص اصول حسابداری ندارید، پیشنهاد می کنم همین حالا مقاله اصول حسابداری چیست را مطالعه کنید.

بازار کار رشته حسابداری

حال که با بهترین گرایش های حسابداری آشنا شده ایذ، در ادامه این مطلب قصد داریم آینده شغلی رشته حسابداری را بررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید ذهنیت دقیق تری نسبت به این رشته داشته باشید.

هر روز تعداد شرکت هایی که ثبت می شوند رو به رشد است و هر یک از این شرکت ها نیاز به یک حسابدار خبره و کاربلد دارند به همین دلیل به راحتی می توان نتیجه گیری کرد که چه تعداد موقعیت شغلی منتظر فارغ التحصیلان رشته حسابداری می باشد.

حسابداری از نظر اشتغال در صدر همه رشته ها قرار دارد چون که همه شرکت ها موسسات سازمان‌ها و ارگان‌ها و حتی فروشگاه ها هم به حسابداری نیاز دارند لذا آینده شغلی رشته حسابداری بسیار روشن است شرکت‌هایی که در حال توسعه هستند نیز به جمع تقاضا کنندگان حسابدار اضافه می‌شود بازار آنقدر ظرفیت دارد که اگر حسابدار با دانش حسابداری ویژه بازارکار آشنا باشد به هیچ عنوان بیکار نخواهد ماند.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات عملی حسابداری مقدماتی فنی حرفه ای با جواب هستید، بر روی لینک مذکور کلیک کنید.

شغل های رشته حسابداری

اگر بخواهیم انواع حسابداری را نام ببریم و به پرسش اصلی این مقاله یعنی کدام شاخه حسابداری نزدیک تر شویم، انواع حسابداری را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد

  • گرایش حسابداری مقدماتی
  • گرایش حسابداری پیشرفته
  • گرایش حسابداری تکمیلی
  • گرایش حسابداری حقوق و دستمزد
  • گرایش رایانه کار حسابداری مالی
  • گرایش حسابداری فروش
  • گرایش حسابداری مالیاتی
  • گرایش حسابداری صنعتی
  • گرایش حسابداری ارشد

شما می توانید با مراجعه به منوی سایت، بخش حسابداری، به صفحه مخصوص به هر کدام از این شاخه های رشته حسابداری در سایت آیا تهران مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در مورد هر یک از شاخه های رشته حسابداری کسب نمایید در هر کدام از صفحات ذکر شده به صورت مفصل در مورد حرکت شاخه های رشته حسابداری توضیح داده شده است

انواع حسابداری

آیا رشته حسابداری خوب است

بعد از بررسی این که کدام شاخه حسابداری بهتر است به سراغ پرسش بعدی علاقه مندان به رشته حسابداری می رویم که مطمئناً مهمترین سالی که در مرحله بعد با آن مواجه هستند این است که آیا رشته حسابداری خوب است

در پاسخ به این سوال باید گفت که از آنجا که فاصله دانش تئوری و دانشگاهی با عملی بسیار زیاد است بنابراین صرفاً با معلومات دانشگاهی نمی توان وارد حوزه اشتغال کار گردید.

و مشکل بیکاران رشته حسابداری عمدتاً نداشتن دانش کاربردی است باید گفت که حسابداری هم مانند همه حرفها باید از پله اول شروع شود که اصولاً به آن آموزش حسابداری کاربردی گفته می شود.

منظور از حسابداری کاربردی این است که کارآموز حسابداری بتواند پس از دوره حسابداری امور شرکت را در سطح مقدماتی انجام دهد، این امر معمولا بعد از گذراندن دوره های دانشگاهی مهیا نمی شود و نیاز به داشتن دانش فنی بیشتر میباشد.

برای این منظور مادر آموزشگاه آریا تهران زمینه را فراهم کردیم که دانشجویان و علاقه مندان به به آموزش حسابداری بتوانند با شرکت در این دوره ها تحت نظر بهترین و باتجربه ترین اساتید رشته حسابداری علاقه مندان به این رشته را آماده ورود به بازار کار نماییم و هنرجویان و دانش آموختگان برتر را به شرکت های معتبر حسابداری معرفی نماییم.

پیشنهاد ویژه: اگر شما هم می خواهید بعوان یک حسابدار مشغول به کار شوید اما نمی دانید برای رشته حسابداری چه درس هایی باید قوی تر باشد، مطالعه مقاله معدل لازم برای رشته حسابداری را به شما پیشنهاد می دهیم.

آیا رشته حسابداری خوب است

بازار کار مدیریت مالی بهتره یا حسابداری

بازار کار مدیریت مالی بهتره یا حسابداری، خیلی از هنرجویان ما بعد از این که به این نتیجه رسیدند که کدام شاخه حسابداری بهتر است و راه خود را در این رشته پیدا کردند، برای کسب درآمد بیشتر به دنبال این هستند که آیا بازار کار مدیریت مالی بهتره یا حسابداری

که در پاسخ به این سوال باید بگویم که همان طور که در قسمت قبلی هم اشاره شد بطور کلی رشته حسابداری از نظر اشتغال در صدر همه رشته ها قرار دارد چون که همه شرکت ها موسسات سازمان‌ها و ارگان‌ها و حتی فروشگاهها به یک حسابدار خبره و کاربرد نیاز دارد

در واقع باید بگوییم که شما چه در شاخه‌های مختلف حسابداری و چه در عرصه مدیریت مالی اگر از دانش تئوری و فنی کامل برخوردار باشید مطمئنا شغل آینده شما در بهترین شرکت های حسابداری کشور تضمین شده خواهد بود پس نگران این موضوع نباشید

بازار کار مدیریت مالی بهتره یا حسابداری

درآمد رشته حسابداری چقدر است

به جرات می‌ توان گفت که درآمد رشته حسابداری جزء پر درآمدترین رشته های تحصیلی امروز محسوب می‌ شود، اما ذکر این نکته نیز لازم است که اگر شما می‌ خواهید در این رشته به یک درآمد مطلوب دست پیدا کنید باید از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشید.

همان طور که در قسمت قبلی هم به کرات اشاره کردیم شما نباید تنها به علمی که در دانشگاه کسب کرده‌ اید کفایت نمایید و حتما باید دانش فنی لازم را در رشته حسابداری کسب کنید و برای این کار می توانید به یکسری موسسات معتبری که در زمینه آموزش حسابداری فعالیت می کنند و هنرجویان برتر خود را به شرکت های معتبر در سطح شهر تهران معرفی می کنند، مراجعه نمایید.

ما در اینجا آموزشگاه آریا تهران که یکی از بهترین آموزشگاه های حسابداری در غرب تهران محسوب می شود را به شما معرفی می‌ کنیم. در این آموزشگاه علاوه بر کسب مهارت لازم در زمینه حسابداری، می توانید مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کنید و در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید.

درآمد رشته حسابداری

رشته حسابداری کلیه گرایش ها

آموزشگاه آریا تهران که سالهاست در زمینه آموزش حسابداری فعالیت می کند، بنا به درخواست هنرجویان خود محور آموزش خود را بر روی رشته حسابداری کلیه گرایش ها قرار داده است.

کارشناسان خبره این آموزشگاه در زمان ثبت نام هنرجویان آن ها را نسبت به اینکه کدام شاخه حسابداری بهتر است و نسبت به کلیه گرایش های رشته حسابداری مشاوره لازم را به هنرجویان خود ارائه می‌ دهند تا در نهایت هنرجو بتواند با استفاده از مشاوره ای که در این زمینه دریافت می کند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت سریع مدرک دیپلم حسابداری می توانید از خدمات آموزشی مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید. همین حالا تماس بگیرید.

رشته حسابداری کلیه گرایش ها

رشته حسابداری برای چه کسانی مناسب است

در پاسخ به سوال رشته حسابداری برای چه کسانی مناسب است، باید بگوییم که شغل حسابداری نیازمند ویژگی های شخصیتی مانند صداقت و حسن امانت داری است که می توانید تاثیر بسزایی در موفقیت این افراد داشته باشد. اما در کنار این ویژگی ها شما باید دارای توامندی هایی باشید که در ادامه ذکر کرده ایم:

  • افرادی که دارای مهارت های ارتباطی بسیار بالا می باشند.
  • افرادی که دارای ذهنیت تحلیلی هستند.
  • افرادی که از توانایی سازماندهی موارد مختلفی را بر اساس ضرب الاجل یا شرایط بحرانی برخوردارند.
  • افرادی که دارای ذهنیت خلاق برای پیدا کردن راه حل مناسب برای مشکلات مختلف مالی هستند.
  • افرادی که در عین توجه به کلیات به جزئیات توجه ویژه ای دارند.
  • افرادی که به مبانی اخلاقی پایبند هستند و دارای احساس مسئولیت پذیری قوی می باشند.
  • افرادی که توانایی خوبی در انجام مدیریت کار تیمی دارند.
  • افرادی که در شرایط بحرانی و تحت فشار می توانند به خوبی کار کنند.

برای شروع کار در بازارهای کاری حسابداری به چه مهارت‌هایی نیاز خواهیم داشت

یکی از سوالات مهمی که ممکن است در ذهن شما نیز ایجاد شود این است که برای فعالیت در بازار کاری حسابداری چه مهارت‌هایی نیاز است؟ درواقع فعالیت در زمینه رشته حسابداری، مانند سایر رشته ها، نیازمند داشتن مهارت هایی است. برخی از این مهارت ها به شرح زیر می باشد.

مهارت های ارتباطی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که برای فعالیت و موفیت در این رشته بسیار ضروری است. افرادی که قصد دارند به عنوان یک حسابدار مشغول به کار شوند، باید از تجربه و مهارت لازم برای به کارگیری اصول و مفاهیم پایه‌ای حسابداری برخوردار باشند.

نرم افزار اکسل Excel یکی از مهم‌ ترین و کاربردی‌ ترین نرم افزارهایی است که در شغل حسابداری کاربرد استفاده می شود. کاربرد اکسل در حسبداری بسیار گسترده است و حسابداران باید نحوه کار با این ابزار را به طور حرفه ای یاد بگیرند.

داشتن تسلط کامل و کافی بر قوانین و اصول مالی و مالیاتی لازمه ضروری برای فعالیت حسابداران در بازارهای کاری می باشد. تمامی حسابداران باید به قوانین تامین اجتماعی و قانون کار مسلط باشند. علاوه بر این حسابداران باید در زمینه ایجاد مستندات و رزومه سازی تخصص کافی داشته باشند.

تمامی افرادی که قصد دارند به عنوان حسابدار مشغول به کار شوند، باید در رابطه با کار با اینترنت و نرم افزار ICDL اطلاعات و مهارت کافی داشته باشند.

جمع بندی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را پیرامون این مطلب با ما در میان بگذارید و تمامی سوالات و ابهامات خود را پیرامون رشته حسابداری در مورد اینکه کدام شاخه حسابداری بهتر است، انواع حسابداری، شغل های رشته حسابداری، بحث درآمد رشته حسابداری و یا اینکه آیا رشته حسابداری سخت است، آیا رشته حسابداری خوب است، و همچنین بازار کار مدیریت مالی بهتره یا حسابداری و در نهایت رشته حسابداری کلیه گرایش ها، تمامی سوالات و ابهامات خود را با همکاران ما در میان بگذارید و مشاوره لازم را از آنها در این زمینه دریافت نمایید.

سوالات متداول
کدام شاخه حسابداری بهتر است؟

همانطور که در مقاله به طور کامل توضیح دادیم، گرایش هایی از جمله حسابرسی، حسابداری مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری مدیریتی، صنعتی، بازرگانی و منابع انسانی از محبوب ترین گرایش های حسابداری محسوب می شوند که درباره هر یک توضیحات لازم ارائه شده است.

درآمد رشته حسابداری چقدر است؟

درآمد رشته حسابداری متغیر است و به عوامل مختلفی از جمله تخصص فرد، مدرک تحصیلی، نوع شرکت و سازمان و… بستگی دارد. تجربه و تخصص یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند در درآمد شما تاثیر بسزایی بگذارد؛ بنابراین به هر میزانی که از توانایی و تجارب بیشتری برخوردار باشید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

بازار کار رشته حسابداری چگونه است؟

از آنجایی که هر روز تعداد شرکت هایی که ثبت می شوند رو به رشد است و هر یک از این شرکت ها نیاز به یک حسابدار خبره و کاربلد دارند به همین دلیل به راحتی می توان پیش بینی کرد که چه تعداد موقعیت شغلی منتظر فارغ التحصیلان رشته حسابداری می باشد و در کل می توان آینده روشنی را برای آن در نظر گرفت.